افزودن لینک به استوری اینستاگرام خیلی خیلی خیلی ساده است! اگر اکانت اینستاگرامِ تجاری با بیش از 10 هزار فالوور دارید میتوانید از این امکان استفاده کنید. برای انجام اینکار باید مراحل زیر را طی کنید:
۱- استوری اینستاگرام خود را آغاز کنید
شما میتوانید از طریق اپلیکیشن اینستاگرام برای استوری خود عکس و ویدیو بگیرید یا با بالا کشیدن صفحهی استوری از عکسهایی که در بیستوچهار ساعت گذشته گرفتهاید، استفاده کنید. اگر نحوه کار کردن با استوری اینستاگرام را نمیدانید، پیشنهاد میکنم حتماً مقاله استوری اینستاگرام، بازاریابی به سبک نوین را مطالعه کنید.
پس از آنکه تصویر یا ویدیوی مورد نظر خود را تهیه کردید، در بالای صفحه آیکون لینکی وجود خواهد داشت که باید آن را انتخاب کنید.

برای اضافه کردن لینک در استوری باید بر روی آیکون لینک ضرب
۲- لینک را به استوری اینستاگرام اضافه کنید
پس از فشردن آیکون لینک در بالای صفحه، به صفحهای شبیه به صفحه زیر منتقل خواهید شد. با انجام این کار، پنجرهی جدیدی بر روی صفحهی شما باز میشود. در این صفحه میتوانید آدرس صفحه مورد نظر خود را وارد کنید. آدرس کامل لینک مقصد را تایپ کنید و بعد روی گزینهی تائید سبزرنگ (در گوشیهای اندروید) و یا انجام شد (در iOS) کلیک کنید تا لینک ذخیره شود.
زمانی که موفق شدید آدرس اینترنتی موردنظر را به استوری اینستاگرامتان متصل کنید، آیکون زنجیره در بالای استوریتان نمایان میشود که نشاندهندهی این است که استوری حاوی یک لینک است. هر مشخصهی موردنظر دیگری که میخواهید مانند نوشته، استیکر و فیلتر را به استوری خود اضافه کنید و آن را همانند دیگر استوریها در صفحهی پروفایل خود بارگذاری کنید.

لینک صفحه مقصد را در فیلد مورد نظر قرار دهید.
۳- به استوری خود Call To Action اضافه کنید
آخرین مورد (و شاید مهمترین مورد!) این است که اگر واقعاً میخواهید تعداد بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وبسایت، فروشگاه آنلاین یا وبلاگ خود هدایت کنید، لازم است که در مورد آن با فالوورهایتان صحبت کنید. اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام بهتنهایی دلیلی کافی برای کلیک کردن روی آن و رفتن به وبسایت شما نیست!
حتما بخوانید: تشکیل تیم تولید محتوا و سازماندهی آن
شاید دلیل اصلی این است که دکمهی لینک، چندان واضح و مشخص نیست. به همین علت، حتماً به فالوورهای خود آموزش دهید که چگونه با بالا کشیدن صفحهی استوری، میتوانند به توضیحات بیشتری دست پیدا کنند. همچنین، مهم است به کاربرانتان بگویید که آنها را به جای یک وبسایت عمومی، دقیقاً به چه صفحه یا پست وبلاگی منتقل خواهید کرد.
در زیر مثال فوقالعادهای از صفحه بارک باکس میآید که به فالوورهای خود میگوید چگونه میتوانند با بالا کشیدن صفحهی استوری به یک فروشگاه اینترنتی منتقل میشوند و مستقیماً به محصول موردنظرشان خواهند رسید:

مردم را تشویق کنید تا لینک در استوری شما را مشاهده کنند.
من به شدت توصیه میکنم که روش دستیابی به لینک در استوریهای خود را به فالوورهای خود آموزش دهید. این دستورالعمل میتواند شامل عبارت "برای توضیحات بیشتر صفحه را بالا بکشید" یا "گزینهی بیشتر ببینید را فشار دهید تا وبسایت ما را ببینید" باشد.
برای مشاهده ی نمونه کارهای ما برای استوری اینستاگرام بر روی لینک ما در اژانس دیجیتال مارکتینگ رخ اد کلیک کنید.